Terminal w Gdańsku poszerza współpracę o nowe firmy

Jednym z największych i najszybciej rozwijających się terminali kontenerowych w Polsce jest DCT, położony samym Gdańsku. Jest jednocześnie wyłącznym terminalem, jaki posiada dopływowy kanał o ciągłej głębokości 17 metrów, co umożliwia obsłużenie największych statków kontenerowych pływających obecnie po morzach i oceanach. Terminal ma bardzo dobry dostęp do morskich wód, przez wspomniany wyżej kana operacyjnym możliwościom, zaś położenie praktycznie w środku Europy daje bardzo dobrze warunki logistyczne. Dzięki temu wszystkiemu terminal DCT obsługiwać zaczął nie tylko krajowy import i eksport, ale coraz częściej zaczyna pełnić również funkcję tranzytową, powoli stając się głównym miejscem obsługi rozładunku kontenerów na europejskie kraje. Dużą rolę w tym mają dość liczne inwestycje zainicjowane zarówno przez właścicieli terminala, jak również przez władze Gdańska i rząd naszego kraju. Dzięki tym inwestycjom nie tylko się podniósł stan obsługi na terenie samego portu, lecz także zbudowano tak bardzo potrzebne połączenia drogowe i kolejowe z resztą kraju.

Terminal w Gdańsku poszerza współpracę o nowe firmy

Terminal w Gdańsku poszerza współpracę o nowe firmy

Wymienione powyżej czynniki powodują, że nawiązaniem współpracy z terminalem DCT jest zainteresowana powiększająca się ilość międzynarodowych przewoźników. Wielu z nich widzi możliwości, jakie może dać infrastruktura oraz położenie DCT, i widać to doskonale po coraz dłuższych jednostkach które zawijają szczególnie z krajów dalekiego wschodu. Całkiem niedawno, bo lipcu tego roku terminal w Gdańsku zaczął obsługiwać pierwsze towary armatora z Arabii UASC. UASC zaliczany jest do większych przewoźników kontenerów, które mają siedzibę w krajach Bliskiego Wschodu. Firma obecnie obsługuje więcej niż dwieście i ma prawie tyle samo przedstawicielstw, a w ostatnich latach do tego grona dołączył również port w Gdańsku. Zarządzający terminalem bardzo się cieszą z tego typu współpracy, jest ona kolejnym dowodem na zwiększające się znaczenie gdańskiego portu na arenie światowej. Liczą w pierwszej kolejności na dłuższą współpracę, ale także na złapaniu następnych klientów zainteresowanych możliwościami ich terminala.

źródło: portalmorski.pl