Nowoczesne metody wykorzystywane podczas przewozu niebezpiecznych materiałów

Transport niebezpiecznych ładunków i towarów regulują bardzo restrykcyjne przepisy. W wielu sytuacjach bezwzględnie trzeba stosować skuteczne zabezpieczenia i środki ochrony, mające zagwarantować bezpieczeństwo i jednostce, która dokonuje transportu i ludziom, jacy na niej pracują. Lecz mogą się zdarzyć przypadki, czy to wskutek jakiegoś zaniedbania, czy zwyczajniej niefortunnych zbiegów okoliczności, że na pokładzie znajdą się źle oznaczone produkty, mogące stanowić zagrożenie dla nieświadomej załogi. Sytuacje tego typu są dość niebezpieczne, bowiem w przypadku jakiegoś zdarzenia na środku oceanu akcje ratunkowe są niezwykle kosztowne i skomplikowane. Z tego też powodu w trosce o zabezpieczenie w możliwie najlepszy sposób statków przed takimi zagrożeniem dwóch czołowych armatorów podjęło współpracę w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa przy transporcie ładunków które mogą być niebezpieczne. Armatorami tymi są Hapag-Lloyd i Maersk Line, a ich wspólną inicjatywą ma być specjalny system do kontrolowania przewożonych produktów i wykrywanie ewentualnych zagrożeń.

Nowoczesne metody wykorzystywane podczas przewozu niebezpiecznych materiałów

Nowoczesne rozwiązania używane podczas przewozu niebezpiecznych substancji

Ten nowy system ma na bieżąco monitorować ładunki poszukując potencjalnego zagrożenia. System cały czas się rozbudowuje, na dzień dzisiejszy zawiera już kilka tysięcy zdefiniowanych związków, a bez przerwy pojawiają się kolejne. Przez to wyśledzenie nieodpowiednio oznakowanych ładunków jest znacznie łatwiejsze, podobnie jak identyfikowanie substancji mogących nieść zagrożenie dla statku i marynarzy. Ten zaawansowany system firmy Hapag-Lloyd funkcjonuje od czterech lat, a jest oparty na blisko pięćdziesięcioletniej pracy przy klasyfikacji niebezpiecznych substancji. Z z tej bogatej wiedzy zaczynają korzystać nie tylko sami pracownicy firmy, ale często nowe pomysły wykorzystuje cała branża. Znacząco wpływa to na stan bezpieczeństwa na pokładach statków, zwłaszcza że pozostali przewoźnicy również się interesują stosowanymi zabezpieczeniami. A o tym, jak ważną to pełni rolę zaświadczyć może najlepiej ilość nieprawidłowo oznakowanych niebezpiecznych towarów, których w poprzednim roku znaleziono prawie trzy tysiące.