Nowiutkie suwnice w tej chwili w drodze do BCT.

Już wkrótce w BCT pojawią się kolejne nowe suwnice nabrzeżowe (STS). Urządzenia są transportowane statkiem Zhen Hua 27, który dopłynie do Gdyni w okolicach 25.06.2015 roku.Innowacyjne suwnice będą identycznymi typami, jak te, jakie BCT nabył w styczniu bieżącego roku. Cechuje je rozciągłość wielkości 48 metrów szacując od nabrzeża do burty statku. Umożliwi to Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu obsługę jednostek o 19 szeregach kontenerów na pokładzie.
Nowiutkie suwnice obecnie w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
Oznacza to, że jesteśmy gotowi do obsługi kontenerowców o wielkości do 14 tys. TEU – mówi Michał Kużajczyk, rzecznik prasowy BCT. Nabycie nowiutkich suwnic jest częścią planu inwestycyjnego o wartości powyżej 200 milionów złotych, z których jakich znaczną częścią są środków Unii Europejskiej. Inwestycje i zakupy oprzyrządowania pozwolą na podwyższenie potencjału przeładunkowego BCT o połowę.Równolegle, wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, wykonywana jest unowocześnienie terminala kolejowego BCT włączająca m.in. przedłużenie istniejących torów, co zezwoli na jednoczesną obsługę do 3 składów całopociągowych. Jest to o tyle istotę, że od kilku lat dostrzec można wzrastający udział przeładunków kolejowych w łącznej liczbie operacji prowadzonych w BCT – utrzymuje się on na poziomie ponad 35 proc, nierzadko przewyższając 40 proc..Z początkiem marca włączono również system informatyczny EDI, jaki pozwala na przyspieszenie obiegu wiadomości pomiędzy terminalem a jego kontrahentami. Wdrażany jest również struktura pozycjonowania kontenerów, co zezwoli na powiększenie szybkości przeładunków.

Te wszelkie inwestycje umożliwiają nam szybciej świadczyć usługi kontenerowcom . Za sprawą tego swobodniej będzie nam uzyskiwać nowych klientów. Jesteśmy dodatkowo przygotowani na dalsze przemiany na rynku, w tym obsługiwanie jeszcze większych jednostek. W ciągu 2-3 lat zakończone będą inwestycje nasze, jak i całego portu, by móc przyjąć takie jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

źródło: gospodarkamorska.pl