De grootste containerschip in de geschiedenis van de haven van Gdynia

05 czerwca 2015 roku rano do nabrzeża BCT zacumował MSC Charleston – najogromniejszy kontenerowiec w przeszłości gdyńskiego portu. Mierzący więcej niż 320 metrów statek jest jednocześnie najdłuższym statkiem jaki do tej pory obsługiwano w Gdyni.

MSC Charleston skonstruowany został w 2006 w koreańskiej stoczni Hanjin Heavy Industries ma pojemność prawie 8100 UW (jednostka ekwiwalentna pojemności kontenera o długości 20 stóp) – dla porównania, uprzedni rekordzista, zarówno rozładowywany w BCT, MSC Krystal miał pojemność 5 762 UW. Zarazem, statek o długości 324m i szerokości 42 jest najdłuższym i jednym z największych, jakie do tej pory odwiedziły Gdynię.

MSC Charleston przypłynął do Gdyni z Kłajpedy na Litwie i zostanie w porcie przez blisko dobę. W tym okresie przeładowanych zostanie ok. 1,5 duizend. kontenerów a statek wyruszy w kolejny rejs do Antwerpii w Belgii.

Odwiedziny tak znaczącego kontenerowca to następny dowód na to, że mimo wahań rynkowych wciąż istnieje zapotrzebowanie na obsługę w Gdyni statków pełnomorskich – mówił Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. De grootste containerschip in de geschiedenis van de haven van Gdynia

Organizowane na kolejne lata przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozbudowa obrotnicy portowej oraz pogłębienie kanału portowego do 15,5 m pozwoli to na obsługiwanie statków o pojemności do 12-13 duizend. TEU – czyli takich, jakie ustanawiają trzon współczesnej floty kontenerowców dalekomorskich.

Bałtycki Terminal Kontenerowy z siedzibą w Porcie Gdynia, uruchomił obsługę kontenerów w 1979 jaar. Jest nie jednym z najogromniejszych terminali w regionie Bałtyku i drugim, co do rozmiarów terminalem kontenerowym w naszym kraju. Przeszedł w prywatne ręce w 2003 jaar. Rekord w obsłudze kontenerów odnotowano w 2007 jaar, kiedy obroty BCT wyniosły 493 860 UW. Jednoroczne możliwości przeładunkowe sięgają 750 000 UW, a możliwa zdolność przeładunkowa wynosi 1,2 mln TEU. Firma angażuje teraz 300 pracowników i kontroluje 23% polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Spółka jest w dobrej formie finansowej, jest też znaczącym i docenianym pracodawcą w Gdyni i Trójmieście. BCT dyktuje korporacyjny, portowy „benchmark” w zarządzaniu terminalem oraz w standardzie świadczonych usług. Bałtycki Terminal Kontenerowy obsługuje zdecydowaną większą część ładunków skonteneryzowanych w stosunkach morskich w Polsce.

źródło BCT