Nabycie firmy UTi przez DSV

Grupa DSV to jeden z większych graczy na rynku logistycznym i transportowym. W ciągu ostatnich lat się stała naprawdę dużym dostawcą usług o takim charakterze, a jej oferta obejmuje mniej więcej 80 państw na każdym kontynencie. Firma wyspecjalizowała się zwłaszcza w obszarze logistyki kontraktowej, funkcjonując na terenie naszego kraju już od lat 90-tych ubiegłego wieku. W mniej więcej podobnym zakresie czasu rozpoczęła u nas działalność firma UTi Worldwide Inc, a ogólnie firmę utworzono prawie wiek temu i od tamtej pory świadczy swoje usługi na naprawdę wysokim poziomie. Jakiś czas temu ujawnione zostały plany wykupienia firmy UTi przez firmę DSV, a niedawno plany te zaczęły się stawać faktem. Otrzymano wszystkie niezbędne zgody zarówno akcjonariuszy jak urzędów monopolowych, w rezultacie czego utworzona zostanie jedna z największych logistyczno-transportowych sieci. Po zakupie będzie ona zatrudniać około 40 tysięcy specjalistów na terenie osiemdziesięciu krajów, a ilość jej biur i obiektów logistycznych powinna przekroczyć tysiąc. Uzupełnienie oferty tych dwóch firm spowoduje, że będzie się ona mogła nastawić na jeszcze lepszą niż do tej pory obsługę swoich klientów.

Nabycie firmy UTi przez DSVWładze DSV całkiem sporo oczekują po fuzji, pojawiły się również przyszłościowe plany i zamierzenia wiążące się z dalszym rozwojem biznesu. W chwili obecnej najwyższy priorytet ma jak najszybsze zakończenie całego procesu. DSV ma już spore doświadczenie w różnego rodzaju fuzjach przeprowadzonych w ciągu minionych lat i w chwili obecnej naprawdę sporo na takich doświadczeniach będzie korzystać przy aktualnie prowadzonych pracach. Można się spodziewać, że całkowite po połączeniu DSV i UTi na wszystkich rynkach mogą wzrosnąć nawet o połowę, a sama grupa znaleźć się powinna pośród czterech najbardziej się liczących operatorów logistycznych. W Polsce prace nad integracją ruszyły, stając się bardzo dobrą okazją na wymianę doświadczeń i rozszerzenia kompetencji. Rzecz jasna bardzo ważny jej obszar to najwyższa jakość obsługi klientów, zarówno w czasie okresu przejściowego, jak również po skończeniu prac integracyjnych. Dzięki temu nie tylko klienci nic nie tracą w obecnej chwili, lecz też będą mieli zagwarantowane znacznie korzystniejsze warunki w przy dalszej współpracy.