Linia Hamburg Sud w gdańskim porcie

Linia Hamburg Sud w gdańskim porcie

Linia Hamburg Sud w gdańskim porcie

Ostatnie kilka tygodni obfitują w wiadomości o nowych firmach, jacy zaczęli współpracę z portem DCT. Szeroko komentowane w branży było zaczęcie początkiem sierpnia obsługiwania jednostek kontenerowych z aliansu G6, jaki jest obecnie jednym z bardziej liczących się armatorów na tym rynku. Gdański port został nowym przystankiem obejmującej najważniejsze porty trasy, na terenie Europy statki tej grupy będą się jeszcze zatrzymywać w Rotterdamie, Hamburgu i Southampton. Jednostki póki co zawijają do Gdańska raz na tydzień, co zapewni regularną dostawę dużej ilości jednostek kontenerowych do przeładunku. Te nowe kontrakty wynikają głównie z wieloletniej pracy portowych i miejskich władz. Regularne podnoszenie procedur, rozbudowywanie infrastruktury i wyposażenia sprawiły, że współcześnie port DCT stał się jednym z największych portów na Morzu Bałtyckim, umożliwiając obsługiwanie najdłuższych nawet największych nawet statków. Z takich też powodów duże firmy z branży transportowej widzą to bardzo dobrze i coraz częściej decydują się na rozpoczęcie współpracy.

Jedną z kilku zaczynających współpracę firm w gdańskim porcie jest również linia kontenerowa z Niemiec Hamburg Sud. Przewoźnik ten ma długoletnią tradycję, posiadając blisko 250 przedstawicielstw i biur we wszystkich dużych portach stał się jednym z ważniejszych graczy na rynku przewozów. Pierwsze kontenery tego armatora z Niemiec zostały przeładowane w lipcu tego roku, i rejs ten otworzył poważniejszą współpracę. Na razie są zaplanowane połączenia co tydzień, statki będą wypływały z portów w Bremerhaven i Hamburgu. Co prawda niemiecki armator nie planuje likwidować rejsów do Gdyni, lecz dla gdańskiego portu jest to niewątpliwie duży sukces promocyjny, który ma na celu znalezienie kolejnych firm armatorskich. Jak powiedział przed kilkoma dniami Dominik Landa, pełniący stanowisko Dyrektora Handlowego DCT Gdańsk, jest to wynikiem dopracowanej propozycji DCT Gdańsk, a oprócz tego paru lat ciężkiej pracy nad zbudowaniem mocnej marki. Rezultaty takiej pracy są coraz bardziej widoczne, w szczególności pod postacią coraz to nowych armatorów, którzy decydują się rozładowywać swoje kontenery właśnie w tym porcie.